zondag 30 december 2012

Carrie's kerstfeestje

Gisteren was het dan eindelijk zover,........Carrie's kerstfeestje met haar familie,.......iets waar ik toch elk jaar naar uitkijk,....en Chattheo ook, waarschijnlijk vooral voor de pakjes, maar eerlijk is eerlijk ook Carrie is gek van geschenkjes,.......zowel het krijgen als het geven,........

's Morgens startten de voorbereidingen,.......de kalkoen werd op het laatste nippertje toch gevuld, met Carrie's inspiratie van het moment, vlug haalde ik ganzenlever, gehakt, peterselie, cognac naar de supermarkt, stoofden een sjalotje aan en mengde alles goed door elkaar, op smaak gebracht door pezo en lots of love :-).  Ze opvullen ging makkelijker dan ik dacht,.......maar ze in de oven stoppen, vergde toch wat spierkracht, was blij dat ik mijn spieren afgelopen week wat getraind had,...:-).  Peertjes en veenbessen werden gestoofd en het witloof gekarameliseerd,..........na de keuken voor de eerste keer te hebben opgekuist :-), ja er volgen nog wel wat keren :-).  Tijd om de tafel te dekken,......Carrie toverde een stuk aan de tafel bij,.....en haalde tafelkleed en bijpassende servetten boven,....die ik en de bonuszoon in een mooie vorm plooiden, de retro-kerstballen van mijn grootmoeder, deden het retro gehalte onmiddellijk stijgen :-), glazen werden opgeblonken en de theelichtjes maakten het geheel af.

Tijd voor badje vond Carrie,......want ik weet hoe vermoeiend mijn familie kan zijn,......:-).  Een maskertje haalde de vermoeidheid uit mijn gezicht en het warme water deed hetzelfde met mijn lichaam :-).
Voor een keertje legde ik een krul in mijn haar, met dank aan de beautyblogs waar ik het idee oppikte,.....want ik kan met mijn stijltang niet alleen mijn haar supersteil maken, ik kan er dus ook krullen met in mijn haar toveren,.......een rood kleedje en bruine smokey eyes werkten de feestlook af en geen minuut te vroeg, want daar waren de bradshaws in vol ornaat,......:-).  Gepakt en gezakt met een overvloed aan cadeaus, het voorgerecht en dessert :-), want Carrie was enkel verantwoordelijk voor sfeer, het hoofdgerecht en drank :-).

De sfeer zat er na een aperitiefje snel in en het werd een gezellige avond,......en Carrie werd verwend wat de cadeaus betreft,......mijn zussie deed de moeite om zelf iets te maken voor mij, mama en bomma,.......ik kreeg een pot met ingrediƫnten, waar je gewoon nog een ei moet aan toevoegen en boter om dan over heerlijke koekjes met te bakken.

Van mijn ouders kreeg ik omdat ik de gastvrouw was een heel passend geschenk, ook al weten ze niks van deze blog,.........maar ze sloegen nagels met koppen en met dit geschenk ben ik het meest blij,....want persoonlijker konden ze het niet maken!!!

Mijne schonen broer had mijn naam getrokken en omdat hij vindt dat ik een wintertype ben ( dat is het type dat ik wil zijn, maar jammer maar helaas ben ik een herfsttype ;-)), koos hij een donkerbruine badjas,....zodat mijn versleten type eens naar badjassenland kan vertrekken,.......maar ondanks het feit dat hij me als verkeerde "type" klasseerde, koos het mijn favoriete kleur en ook nog eens beste kleur, hoewel Big ook een badjas ontving en zijn kleur een warm hazelnotenkleur een nog betere score had gehad :-). 
Van Big kreeg ik blindbakparels, voor de leken onder ons, om taartbodems voor te bakken zodat ze lekker krokant worden en blijven :-), ik gebruikte hiervoor gedroogde erwten, maar dat vond Big te weinig stijl hebben en ging resoluut voor de parels,.....ik geef toe het past beter bij me :-), ze zaten wel mooier verpakt in een weckpotje,....en als stille hint gaf hij me nog een massage kaars,......ik beken ik ben geen massage fan,....maar zal ze eens boventoveren op de sex and the city avondjes,......want Big vindt dat zalig,......en wat doet een goede partner dan,......juist ja, masseren :-)
En zo eindigt kerst dan,.......met een fantastisch en voldaan gevoel,.......op naar het nieuwe jaar,......maar morgen blikken we eerst nog eens terug op 2012, want toen ik eens mijn agenda nalas en mijn blogs van 2012, moet ik weer constateren dat het weer een jaar vol beweging was :-)

6 opmerkingen:

  1. Ik heb het potje met koekingredienten ergens gezien, waarschijnlijk in de flair, en vond dit ook heel origineel! Ook de parfums waren idd heel goed gevonden. Maar het allerbijzonderste was toch wel het samenzijn, enne heel het gezelschap ziet er nog heel knap uit, ik wou dat ik het lijntje van je moeder had!
    Prettig oudejaar morgen!
    xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. klinkt als een topfeestje! en de zus heeft ook al het zelfmaakvirus te pakken ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Klinkt idd als een gezellig feest! Wel grappig van die parfum :D

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een fijne kerst heb jij gehad zeg! En dat is je van harte gegund meis :D

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik heb hier enkele nieuwe dingen leren kennen, Carrie
    Zoals die koekjesmengeling en blindbakparels. Zo zie je maar dat je elke dag kan bijleren, ongeacht je leeftijd... ;-)
    Wat een toeval toch, dat je die Sex and the City-geur cadeau kreeg zeg! Tenzij er iemand toch stiekem van je log op de hoogte is?

    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die pot bijna-koekjes is superorigineel!!
    Hele leuke cadeautjes allemaal , en die kalkoen zal ook wel gesmaakt hebben :-)

    BeantwoordenVerwijderen