zaterdag 8 december 2012

Een zot idee

Carrie kreeg donderdag een zot idee,.....ik zou mijn assortiment kerstballen niet uitbreiden, nee Carrie zou ze zelf maken,.....ik kreeg het geweldige idee om koekjes te bakken in de vorm van kerstboompjes en sterren en ze te versieren met icing en pareltjes,.......ipv goud en bruin, zal dit een witte & rode kerst worden.

Mijn zussie snelde ter hulp met een receptje voor ginger bread cookies, de juiste vormpje en spuitmondje,....alleen de juiste tijd vinden, want het moest en zou dit weekend gebeuren,....het shoppingsuitje  werd afgezegd omdat het kleine zusje ziek is, dus vanmorgen was ik om 8u in de weer om het deeg voor te bereiden, want  Big nam me vanmorgen toch even mee naar het zalige shoppingland om de nodige cadeaus uit te zoeken.  Onze tijd was beperkt omdat Big rond 13u zijn badmintonpartner moest ophalen voor het geplande badmintontornooi,.....toch was het weer geweldig gezellig,...en kunnen we weer wat schrappen van de kerstlijst,....

Na een snelle lunch, was het tijd om het deeg uit te rollen en de koekjes uit te steken,......als een wonder zat het allemaal snel goed, of word ik toch nog ervaren :-).  Nadat de koekjes waren afgekoeld was het tijd om ze te versieren,.....ik had nog nooit zo'n icing gemaakt, noch koekjes versierd,.....volgens de zussie is het niet eenvoudig, maar schijnbaar dan toch een verborgen talent,......het was geprul, maar leuk geprul en voor mij werkt het ontspannend,......bezig zijn met iets te creëren,....en een gezellige sfeer thuis,..het wordt steeds belangrijker voor me,...het krijgt steeds meer prioriteit,......

Het enige dat ik jammer vond was dat Bie in Antwerpen was en het teveel mijn agenda omgooide om er vlug vlug naartoe te racen, want om alleen koffie te drinken is wat zielig en maakt onze vriendschap niet wat ze echt waard is,.....ik hoopte dat ze mijn uitnodiging zou aannemen om bij ons te komen eten, maar dat was langs haar kant dan weer praktisch onmogelijk wegens het berperkte treinverkeer,......en dan vind ik het toch weer zo spijtig dat we mijlenver uit elkaar wonen,.....

Want morgen staat er sport, strijk en kerstkaartjes schrijven, zelf rode kool maken ( we proberen nu gewoon allens) op het menu, Big gaat met bomma naar River Dance kijken en ik zal ze achteraf verwennen met lekker home made food,.......en als ik nog een gaatje vind, dan ga ik toch even de natuurwetenschappen en geschiedenis van Chattheo bekijken, mss wel een samenvatting maken, want volgende week is het "de week",.......effe snel melden dat hij al 2 mooie testresultaten bij had,.......dus steek allemaal een kaars aan dat hij eindelijk vertrokken is,........met veel begleiding,......maar dat doen we met plezier,.......waar ik de energie vandaan blijf halen,......how knows,.....maar ik geef nooit op,.....

Hier kunnen jullie het resultaat bewonderen van kerst ten huize sex and the city,.......ik vind het geslaagd,....en nu rest me enkel nog aftellen tot de vakantie,.......en ik heb geen woorden om uit te drukken hoe ik naar die vakantie verlang!!!





6 opmerkingen:

  1. O, hoe gezellig! Ik wou kerstversiering haken, maar ik heb gewoonweg geen tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi, je kerstboom en je huis, helemaal mijn stijl! Hoewel het er hier door omstandigheden helemaal niet zo uit ziet, haha!
    Geniet van de pre-kerstdagen!
    Liefs
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind je woonkamer gaaf! Is niet waar het hier om draait maar die bank is echt een droom! Geniet van je kerststemming :D

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die koekjes zijn prachtig! Zouden recht uit de winkel kunnen komen. Wanneer wordt de boom opgegeten?
    Ziet er gezellig uit!!
    En ik duim voor je zoon z'n examens!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heb ik al vaker gezien, koekskes in den boom! Die worden wel heel plattekes als ze daar een tijdje hangen, maar 't is dan ook decoratie en niet om op te eten hé :D

    BeantwoordenVerwijderen