vrijdag 1 februari 2013

Slecht

Gisterenavond een leuk uitje in mijn agenda, "the diamond girls" gingen uit eten,........maar eerst wie zijn ze :-),......wij zijn 4 ladies uit de blinkende wereld van de diamant die elkaar kennen uit een vroeger gemeenschappelijk sportverleden,.......en af en toe komen we elkaar tegen hier op straat en schuimen de evenementen hier af en bij speciale gelegenheden gaan we uit eten,........en dat was gisteren speciaal omdat eentje groetmoeder was geworden,.........ze gaf bijna licht af van trots,........zo fijn om zien.

Aangezien we in dezelfde wereld werken, die echt wel een wereld op zichzelf is en wanneer je als leek binnentreedt je je een alien waant.  Ook zij hebben allemaal een "Miami", wat hilarische verhalen oplevert.  Het leukste gemeenschappelijk verhaal vind ik, de paswoordenfile,........die wij allemaal bijhouden voor onze "Miami" en elke keer opnieuw moet hij ons raadplegen, maar meldt wel niet wanneer hij het paswoord wijzigt en steevast zijn wij degene die het vergeten zijn te noteren.

Er werd door een van de Ladies gekozen voor het restaurant " Le Château" in de Pelgrimstraat in Antwerpen en omdat het hier in het paradijs zo druk was, was ik gewoon vergeten gaan te kijken naar de site, menu en de recensies,.......

Bij aankomst, meldde een van de ladies dat ze dus enkel slechte recensies had gelezen en ik dacht zo van in Antwerpen kan je toch overal goed eten, dat was een chauvinistische gedachte en nog nïef ook,......:-), nochtans het interieur was heel gezellig en volledig aangepast aan het pand die de Pelgrimstraat zo typeert en het oude stadsgedeelte in Antwerpen.
De temperatuur in het restaurant was wel aan de lage kant, wat de gezelligheidsfactor met 3 graden laat dalen.  Maar al snel waren we verwikkeld en dan vergeet je alles een beetje, tot het aperitief kwam,......iedereen had een witte martini besteld, Carrie's lievelingsdrankje en dat bleek al van namaak te zijn,......terwijl een fles martini 5 euro de fles kost,.....niks van hapje, olijfje of chips bij het aperitief,.....

Het voorgerecht, voor iedereen carpaccio (runds), ze hadden hem verkracht met groene pesto uit een potje die ze erover hadden gesmeerd,........maar hij was eetbaar en mijn eerste gedacht, die komt wel goed,......

Maar het hoofdgerecht was gewoon ondermaats, ik had gegrilde Gamba's, waar niks mis met was, maar er was enkel als garnituur een beetje sla en een tomaat in blokjes gesneden bij, zonder dressing of olie,.......maar dan kwamen de frieten, ooit al eens frieten gegeten die smaakten naar smoutebollen voor de niet-antwerpenaars :-), oliebollen ;-).  Het vet droop eraf,........en ja, de honger zorgde ervoor dat ik toch frieten at.

Het dessert was nog een grotere ramp, het werd dame blanche, die de naam niet waardig was,......zelfs het ijsboerke zijn ijs is lekkerder en de chocolade saus was vreselijk van smaak, bijna onaangeroerd richting keuken,......

Het resultaat, heel de nacht wakker, misselijk, pijn,........en doodmoe opgestaan,......

Hoe het mogelijk is dat er zo'n slecht eten wordt geserveerd is ook mij een raadsel,.......maar ze zien Carrie er nooit meer terug, gelukkig was het via groupon, want als je daarvoor de volle pot moet betalen, dan maak je ruzie :-)


6 opmerkingen:

  1. Hehe "in Antwerpen heb je toch overal goed eten" :D
    Nuja met Groupon, die kok dacht waarschijnlijk: daar maken we verlies op, geef hen maar de restjes van vorige week, die anders al in de vuilbak hadden gelegen...!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Daarom riskeer ik me niet aan die formules die er zo aantrekkelijk uitzien! Jammer van de maagpijn die erop volgt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Amai, 't loont inderdaad om op voorhand recensies te lezen :-). Ik weet alvast dat ik er weg blijf! :p

    BeantwoordenVerwijderen
  4. jammer dat het zo tegenviel,
    maar je hebt in Antwerpen keuze genoeg in wél lekkere, aan te raden restaurantjes... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik had het je kunnen vertellen.
    En er zijn in Antwerpen net heel veel slechte plaatsen om te eten en je weet hoe chauvinistisch ik ben.
    Moet eigenlijk ook eerlijk bekennen dat ik nog nooit iets goed heb beleefd met groupon.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. He bah. Dat is zo'n domper op je avond, ik hou van lang tafelen en lekker eten en als het eten niet lekker is. Ik check ook altijd de recensies voor ik ergens heen ga.

    Dit is de reden waarom ik nooit aan Groupon begin, ik denk maar zo, er zal wel een reden zijn waarom ze hun eten in de aanbieding moeten gooien, als het goed is, komen mensen vanzelf.

    BeantwoordenVerwijderen