woensdag 13 februari 2013

Stoppen

Carnaval is weer voorbij en ze slagen rond je oren met het stoppen van,....... vlees eten, stoppen met suiker eten, stoppen met shoppen, hopelijk vragen ze niet om te stoppen met sex te hebben, want het gemiddelde is niet om over naar huis te schrijven, 1 keer per week en een kwart van de vrouwen heeft geen sex, het gaat echt slecht met de mensheid, echt slecht zegt dat Carrie het gezegd heeft,........

Vorig jaar trapte ik nog in de val, als ik stop met suiker eten, word ik beloond of ga ik me megafit voelen, na 14 dagen ben ik gestopt, heb me alleen even slechter gevoeld verder geen enkele vooruitgang, het stoppen met shoppen was het volgende project, daar heb ik me zelfs niet meer aan gewaagd, dat houdt toch geen mens vol in een consumptiemaatschappij, maar ik heb wel mijn kleerkast deftig opgeruimd en ik ben veel gerichter gaan kopen.  En ik vind dat ik stilaan de leeftijd krijg om kwaliteit boven kwantiteit te prefereren en gaat de H&M en consoorten veel minder aan me kwijt raken,......

Het stoppen met vlees dat vind ik persoonlijk een vreselijk project, ik kan me niet voorstellen dat ik heel mijn eetgewoontes ga omgooien om 40 dagen geen vlees te eten,.......om mijn voetafdruk te verkleinen en om me beter te voelen, ik voel me PRIMA ondanks maaglast, maar dat heeft een andere oorzaak.  Wat niet wegneemt dat ik na 14 dagen zantac toch mss het eens laat nakijken,.......daar hebben jullie een punt.

Meer bewegen, nog zo'n aandachtspunt, ik geef grif toe dat ik hier te vaak achter mijn bureau blijf zitten, maar ik probeer om zo vaak mogelijk de fiets te nemen, gisteren bij -4 zelfs en om 3 keer naar de sportschool te trekken, ik vind dat al een hele prestatie met mijn druk agenda als taximama.

Jullie lezen het goed, Carrie is dat "GEMOET" zo beu als kou pap, je moet stopppen met suiker eten, met roken, met vlees eten, je moet meer bewegen en bla bla ba Carrie MOET niks, NAH!!!

Carrie doet niet meer mee aan de stoppen met rages,.........ik leid mijn leven en ik ben er blij mee, met mijn sigaret af en toe, mijn koeken en mijn vlees,.......het enige dat echt een wereld van verschil maakt, dat is je denkpatroon, wanneer je je denkpatroon wijzigt in positief denken, wijzigt je leven,.......denk daar maar eens over na :-)

6 opmerkingen:

  1. Groot gelijk!!
    Roken doe ik toch al niet.. maar voor de rest eet en drink ik waar ik me goed bij voel.

    Liefs!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Awel zie ik ga met u mee!
    Ik kreeg dat gisteren trouwens van mijn dokter te horen. "Je moet helemaal niets, alleen doodgaan. Dus laat niemand het u anders vertellen, want daardoor zit je hier nu." Ik dus dus lekker mee met hoe ik bezig ben. En ik ga er mij verdorie niet voor excuseren ook niet!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De grote valkuil hé, voor iedereen goed willen doen,......en we moeten perfect zijn, wel dat ze het zelf doen :-),......ik hou ermee op!!!

      Verwijderen
  3. Natuurlijk moet er niks, maar heel soms kan het toch geen kwaad om eens na te denken bijvoorbeeld over wat je eet en hoe dat eten op je bord komt, enz. Maar goed, dat is mijn mening.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben mijn denkwijze aan het aanpassen :) Er gaat, er zal meer bewegen worden en het lukt nog ook, ik zit echt veel te veel stil op een dag, soms wou ik dat mijn werk weer op fietsafstand was!
    Al die suikers die ik binnenkrijg als ik snoep, ik voel dan het bloed door mijn aderen gieren, het kan allemaal niet gezond zijn en ik wil echt geen diabetes later.
    Als het om je gezondheid gaat, zijn er wél een aantal dingen die MOETEN... Stoppen met vlees eten zal ik nooit doen, ik ben nu eenmaal een grote gehaktfan, maar er zijn ook veel lekkere vegetarische gerechtjes en als je daarmee een verschil kan maken (een muggenpis in de oceaan, dat wel), waarom niet? En stoppen met shoppen well... we weten allemaal hoe dat afgelopen is, maar bewuster shoppen, dat gaat nu de goede kant op :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. AMEN! Je laatste stuk is waar het idd om draait. En zodra jij volledig gelukkig bent met het leven wat je leidt dan hoef je ook nergens meer mee te stoppen. :D

    BeantwoordenVerwijderen