woensdag 31 oktober 2012

Miss Dualiteit

Miss Dualiteit zou ook een naam voor Carrie kunnen zijn,...en het is niet een van mijn meest geliefde kwaliteiten.

Ik verlangde naar meer rust in ons leven, naar minder uitgaan omdat het allemaal wat veel werd, want ook dit is Carrie, het alles of niks type.  En mijn verlangens werden ingevuld, uitgaan, swingen, met de vriendjes pintjes gaan drinken het werd allemaal op een lager pitje gezet.  En ik kwam tot rust ik fixeerde me op ons nestje en ik genoot er oprecht van,....en speelde de perfecte huisvrouw een rol die me niet van nature is toebedeeld maar eentje waarvan ik wel ging houden, als u mij 5 jaar geleden zou verteld hebben dat ik me gelukkig zou voelen bij de taken zoals koken, het thuis gezellig maken, lekker met een boek onder een dekentje, of me terugtrekkend op de yogamat ik had je ter plekke laten opnemen, dit was zo niet Carrie, neen Carrie wilde leven en vooral niks missen :-) en op stap gaan, het was haar lang leven,....uren staan shaken op de dansvloer tot het zweet van mijn lijf gutste en dan kon ik er weer tegenaan, was al de stress en drukte verwerkt, de nodige alcohol zat er ook wel voor een klein beetje tussen, maar het was mijn uitlaatklep,.......Big stapte vol enthousiasme mee in dat avontuur en wij kunnen echt wel met ons 2-tjes enorm veel plezier maken, het maakt niet uit hoe, zelfs thuis maken we van een saaie avond thuis een feestje, nu niet alle dagen maar toch vaak,......maar ik ontdekte dus, sinds we niet meer met bomma onder hetzelfde dak wonen een andere kant van me kennen, of het leeftijd gerelateerd is wat mijn vriendinnen me proberen wijs te maken weet ik niet,......maar sinds 1.5 jaar vind ik het geweldig om thuis te zijn en een dagje de deur niet uit te hoeven is een klein genot geworden en probeer ik steeds meer en meer een gewoonte van te maken,.....

Maar Carrie zou Carrie niet zijn,.......als er geen kronkel aan te pas komt :-).   Sinds gisteren heb ik het een beetje gehad met het thuiszitten en begint het weer te kriebelen om de veilige haven die Sex and the city home biedt te verlaten en weer eens onder de mensen te komen,......want ook al ben ik lichtelijk sociaal gehandicapt, ik mis de sociale contacten toch een beetje, zeker nu ik geen cursus meer volg waar je nieuwe mensen ontmoet, of we op vrijdag geen pintje meer gaan drinken met de vrienden en het swingen een minder intensieve periode doormaakt,......

Er moet een nieuw evenwicht komen,.......eentje waar Miss Dualiteit zich goed in voelt en niet van het ene uiterste in het andere hollen.  En dit lange weekend past dan perfect in wat Carrie wil,.......straks een afspraakje met totaal nieuwe mensen en 't stad onveilig gaan maken, morgen saunake en vrijdag is om weer tot rust te komen en klaar te zijn om de kids met open armen te ontvangen en een goed gesprek met Chattheo te hebben,.....en dankzij jullie reacties weet ik nu dat mijn manier van reageren en straffen mss niet het ideale is en is het tijd om iets nieuws uit te proberen,.......kids opvoeden, de moeilijkste taak die er is en ik dacht dat ik mijn beproeving al had gehad bij zijn geboorte,........ik kon niet meer mis zijn!!!!!!!

2 opmerkingen:

  1. het is gewoon oud(er) worden, Carrie... ;-)
    Rustig en knus thuis zitten, daar verlang je dan ook meer naar. Het (werk)leven is soms al zodanig stressy, dat je smacht naar wat rust.
    Maar dan af en toe 's heerlijk uit de bol gaan, dat vormt dan weer zo'n mooi contrast!
    Gewoon genieten, meid!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jep ouder worden daar ben ik het mee eens, bij mij begint dat nu al. Nuja ik ben nooit zo'n feestbeest geweest, heb een korte periode gehad toen het lief nog in een studentenclub zat dat ik naar veel feestjes ben mee geweest, maar au fond ben en blijf ik een huismus!

    BeantwoordenVerwijderen