donderdag 11 april 2013

Opruimcoach

Onlangs las ik in een tijdschrift een artikel over vrouwen die door omstandigheden werden ontslagen en hun leven een nieuwe wending diende te geven.  Een artikel trok mijn aandacht, deze vrouw had zich laten omscholen tot opuimcoach,........onmiddellijk begonnen er in het hoofd van Carrie bellen te rinkelen, haar bloed pompte sneller en haar hart sloeg een slag over,..........dit is op Carrie haar lijf geschreven,.....hier zou ze in uitblinken,.......

Mensen helpen om structuur aan te brengen professioneel of privé,......want wat schept er meer rust dan orde, georganiseerde kasten waar je alles in terugvindt?

Maar dan komt de 2de stem in Carrie weer naar boven, wie zit er nu te wachten op een opruimcoach??  Hoe ga je aan de slag hiermee, want vermoedelijk loopt dat niet vanzelf en moet je toch minstens de ene of de andere cursus volgen en dan komen we weer terug op vorige blog,  springen we in de diepte of blijven we hier in het paradijs ter plaatse trappelen in een functie die ik nog geen dag met plezier heb uitgevoerd.  Maar die heerlijk makkelijk is, me goed betaalt en die me veel tijd biedt om van die privézaakjes te regelen,.......en geloof me, Carrie doet hier veel in het paradijs, ik betaal mijn rekeningen, ik onderhoud mijn vriendschappen en blog, ik regel de opvang van Chattheo, afspraken, lees de blogs die ik volg, voorzie ze van de nodige commentaar en tussendoor doe ik heel veel bezigheidstherapie voor Miami, verder is er weinig interessants aan mijn job,..........maar het gaat niet over mijn job,.......het gaat over eventueel om professioneel iets te gaan doen waar ik mijn hart en ziel kan insteken en laat organiseren, opruimen en overzicht creëren Carrie's favoriete bezigheden zijn en eerlijk, ze is er een kei in,......

En dat in combinatie met van thuis uit werken, je uren zelf kiezen, meer tijd voor het huishouden en Chattheo, die momenteel veel aandacht en zorgen nodig heeft,.....thuis zijn wanneer hij van school komt en hem chocomelk met zelfgebakken koekjes aanbieden,.....iets wat in mijn ogen het opperste moment van geluk is,.......Carrie aan tafel met de zoon, praten over de dag en hem een warm nest bieden,......want momenteel uit hij zich in stukjes, plots vertelt hij zaken om dan onmiddellijk weer dicht te klappen en te zwijgen, net of hij het gevoel heeft dat hij teveel vertelt,........want ondanks het feit dat hij enorm veel problemen heeft met het gedrag van zijn vader, wil hij wel loyaal zijn,.....maar al wat Carrie wil is dat haar zoon zich weer goed voelt en wil ik er alles aan doen om het in goede banen te leiden,.......

Miss sex and the city als opruimcoach,........daar zou Carrie nu eens gelukkig van worden,.......gaan we dan toch springen?????

6 opmerkingen:

  1. Dat vraag ik mij nu eens af zie, wat zo'n opruimcoach dan juist doet: bij de mensen thuis langsgaan en voor hen opruimen, dacht ik eerst, maar 't zal wel meer zijn dan dat. Zo'n beetje de tante Kaat van het opruimen dan? Niet iemand die ik zou inhuren vrees ik, ook al ben ik bij momenten een serieuze sloddervos.
    Ik ben nog op zoek naar mijn droomjob... ik heb er echt geen idee van wat die is. Eentje met véél vrije tijd - maw halftijds aan het tarief van een voltijdse ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een opruimcoach leert je opruimen, hè. Just what I need. Doen, Carrie! Ik word je eerste klant! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bij mij mag je direct komen Carrie!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb al 3 klanten, wow,......count me in ladies,......:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goh, ik vrees een beetje dat mensen die er "echt" ene nodig hebben er gene willen! Ik heb ooit eens vuilnisbelt in een huis opgekuist , met de dochter des huizes van die vrouw. En dat terwijl de ouders op reis, waren. Het moest de verrassing van de eeuw zijn! Die vrouw is enorm kwaad op mijn geweest, dat was haar manier van leven......
    Maar Carrie, als dat je droom is, go for it meid!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jij liever als ik, maar je mag op zeker mijn opruimcoach zijn hoor :D

    BeantwoordenVerwijderen