woensdag 17 april 2013

Verjaardagstraktatie

Verjaardagstraktaties, toen Chattheo naar het secundair verhuisde, was Carrie in de veronderstelling dat dit "issueke" van de baan was, ondanks het feit dat de laatste 2 jaar mijn zussie voor de traktatie zorgde in de vorm van cup-cakes, haar specialiteit, Chattheo mocht welke decoratie dan ook kiezen, Tattie zorgde ervoor.  

Mijn zus maakt dan ook "echte" kunstwerkjes, vorig jaar maakte ze de voetbaluitrustingen van Barcelona na, Chattheo zijn favoriete voetbalploeg, ik kon de namaak van de echte niet onderscheiden, maar of ik een referentie op dat gebied ben betwijfel ik :-).

Afgelopen maandag vroeg hij wanneer hij op school kon trakteren, omdat het min of meer verplicht was,.....paniek sloeg me rond het hart, want Tattie is momenteel niet beschikbaar wegens knieoperatie en wachten op herstel is geen optie want dan vrees ik dat de examens voor de deur staan.

Als ik hem vroeg waarmee hij wilde trakteren, kwam weer cup-cakes of taart naar boven, taart in de vorm van biscuit met VEEL slagroom, maar dan moet je er minstens 3 maken aangezien de klas uit 23 stukjes pubers bestaat en mogen we de klastitularis niet vergeten natuurlijk :-) en dan moet de taart gesneden worden en ervaring leert me dat het dan vaak een knoeiboel wordt.

We beslisten samen dat het cup-cakes worden, maar Carrie heeft geen zin om van die verschillende suikerpasta aan te kopen, noch vormpjes, want ik ben nooit echt op de cupcake car gesprongen.......het moet dus een topping zijn, die ik met een spuitzak op de cupcakes kan spuiten en het mag dan ook niet roze zijn en geen glitters bevatten, een ware uitdaging voor Carrie,.........

Het wereldwijde net bracht natuurlijk verlossing, want eerlijk, ik had geen idee hoe ik eraan moest beginnen, het bakken en het maken dat gaat prima lukken, maar ik wil toch graag een recept dat ook lekker is.  En dat heb ik gevonden in de vorm van maltesers cup-cakes, toevallig Chattheo zijn lievelingssnoepje,.......

Zondag verdwijnen we in de keuken om de theorie om te zetten in de praktijk, zodat maandag Chattheo die tijdens de paasvakantie jarig was, de vriendjes op school kan trakteren met heerlijke cupcakes,.....het resultaat zou er ongeveer zo moeten uitzien,.......:-), Chattheo kiest welke hij het leukst vindt,......maar laat gerust jullie meningen,.....





9 opmerkingen:

  1. ze zien er alle 3 wel jammies uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Euh... ik lust dat dus niet. Maar de eerste vind ik er het mooist uit zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Malteeeeesers! Heb je het receptje? :-)
    De 1e en de 2e vind ik het leukste en zien er ook het makkelijkst uit.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het wordt nummer 1,......Chattheo heeft gekozen en ik zet het recept op mail als ik ze geprobeerd heb en of ze effectief lekker zijn :-)

      Verwijderen
  4. Min of meer verplicht. Alleen uit "opvoedkundige" redenen zou ik het dan niet doen. :-)
    Ik lust geen cupcakes en vind dat persoonlijk een heel vreemde creativiteitsvibe, maar ik ga voor nummer drie, die zou ik zelf wel proberen, de andere twee niet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben ook geen fan omwille van dezelfde redenen die jij hier aanhaalt,....maar voor de zoon doen we veel hé :-)

      Verwijderen
  5. Oei, mijn opmerking staat er niet op!
    Ik ging voor de derde gaan!
    Maar Chatteo mag kiezen uiteraard!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. JAMMIE!! dat klinkt echt heerlijk :D

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Stom ding ik was nog niet klaar met mijn reactie; ik vond nummer 3 net iets leuker maar las net dat nummer 1 gekozen is ;)

    BeantwoordenVerwijderen