dinsdag 27 november 2012

Een lappendeken

Een lappendeken, dat is de beste omschrijving van mijn gezinstoestand,......het nieuwe samengestelde gezin,....

2 mensen met een verleden, met elk een kind dat weer een gezin gaat vormen,.......eerlijk it sucks,....je hebt geen eerlijke start, alles is met een maar,.......elke vorm van onbezonnenheid is weg,......je maakt er het beste van, maar verder dan dat kom je niet :-).

Toen mijn ex en ik startte, startte we min of meer van nul,.......en niet vernoembaar verleden,.....we hadden geen geld en weinig zorgen,......we leefden erop los,......weliswaar ieder apart, toen al :-), maar ik was te jong, te dom en te naïef omdat te zien,......zelfs niet verliefd genoeg,......als ik het bekijk hebben wij nooit echt een relatie gehad,.......ook geen drang om samen iets uit te bouwen,......iets samen te ondernemen,......wij waren 2 individuen die toevallig onder hetzelfde dak leefden,....ik leefde enorm in mijn eigen wereld en hij waarschijnlijk ook, dat kon me op die moment niks schelen,.......toen Chattheo geboren werd, werden de verschillen alleen maar duidelijker,........en de afloop is gekend,.........We braken :-)  En voor mij persoonlijk een geweldige beslissing en het gaf me de kans om "echte" liefde te vinden, die vond ik in Big,.......

Met Big kreeg ik niet alleen liefde, maar ook een bonuskid,.......hij kreeg er ook gratis eentje bij,........en allebei een rugzakje aan ervaringen :-).

En we startte niet van 0, Big had niks en ik had ook beter niks gehad,.........had de zaken wat eenvoudiger gemaakt en langs de andere kant ook weer niet,.....

De afgelopen 5 jaar, hebben we alles op zijn beloop gelaten,.......maar steeds meer en meer raken we verstrikt in onze gemeenschap, onze rekeningen zijn gemeenschappelijk,.....we kopen ook steeds meer en meer samen aan,.......vandaar dat ik alles wettelijk wilde maken, om ons allebei te beschermen, aangezien er wettelijke erfgenamen in het spel zijn, die minderjarig zijn,.......en eerlijk ik heb geen zin om mijn "meer"inbreng naar een kind te zien gaan dat niet het mijne is en trouwens heel de erfkwestie is debiel,.......maar goed, aan ons om het te regelen en dan komt het,.......we sloten een samenlevingscontract af,........maar nu heeft Big toch zijn twijfels om "wettelijk" te gaan samenwonen,......zijn reden, " worden de belastingen samen berekend en wat als ik mijn lening niet meer kan afbetalen",.......

Nu is mijn eerste reactie, goed, als jij het niet wettelijk wilt maken, om bovenstaande redenen,......dan worden de financiën terug gescheiden,.......en worden de kosten 50/50 gedaan en ja, dan verliest hij het meest,.....ook geen gezamelijke aankopen meer, maar alles met factuur,........op naam,.......als er dan met een van ons iets gebeurd dat we toch ingedekt zijn,......

En dan is het lappendeken weer compleet,........ieder zijn eigen domein,........en dat geeft me een heel onbehaagelijk gevoel,......nooit een eenheid,.......nooit echt samen,.....

11 opmerkingen:

  1. Vreselijk gevoel , ik hoop dat jullie er alsnog uitraken. Maar kijk wij zijn ondanks die aparte financiele regeling wel getrouwd, en dat vind ik zo'n fijn gevoel, getrouwd zijn, en dat primeert bij mij!
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Carrie, ik dacht dat jullie huurden? Of is dat van die lening iets voor de toekomst?
    Hoedanook ik vind die reden van hem maar flauw. Als je samen ervoor wil gaan, dan moet je alles delen, ook de minder leuke dingen zoals kosten. Hoe onnodig ingewikkeld is het gedoe met 50-50 facturen niet!! een gemeenschapppelijke rekening is zó handig, na 4 jaar zonder vind ik het nu een verademing!
    Denk dat je nog eens met hem moet gaan samenzitten en kijken wat hem juist dwarszit, en samen naar een oplossing zoeken. Bouw je argumenten goed op, je zal hem uiteindelijk wel kunnen overtuigen.
    Ik duim!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb een huis, waar mijn grootmoeder nu nog in woont en die een kleine huur betaald,......maar als ik mijn job in het paradijs verlies, dan wordt het moeilijk om huur en lening te betalen,....het is de bedoeling het huis e verkopen wanneer bomma er niet meer is,......en dan iets samen te kopen, maar ook hier rijzen er dan weer problemen :-)

      Verwijderen
    2. Het is toch makkelijker als je alles gemeenschappelijk doet (of toch minstens het deel dat je gemeenschappelijk kan noemen zoals huur en boodschappen of een lening)... Dat hij dat niet wil inzien!

      Verwijderen
  3. 'T is idd een ingewikkelde situatie, ik ben blij dat wij nog niet aan het punt zijn toegekomen dat we daar allemaal moeten zien uit te geraken. Nu gaat mijn studio gewoon van mij zijn en that's it, nog geen gezamenlijke bezittingen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel eerlijk. Ik begrijp Big zijn standpunt wel. Dat was ook mijn voorwaarden toen M en ik trouwde. Gezien 70% van ons huis van mij is moest dat bij mij ook zo beschreven staan. Dat was de breuklijn voor ons huwelijk. Wou hij dat niet wel dan kwam er geen huis en gee huwelijk.
    Verder is alles bij ons wel gemeenschappelijk. Rekeningen, aankopen en ga zo maar door. Wij hebben geen jij - ik - wij delen.
    Wij zijn ook nooit van nul begonnen wat betreft financiënen hoor. M. kreeg niks mee, geen spaarrekening, geen meubeltjes niet... terwijl ik heel veel centen meekreeg van mijn ouders. En ja, die heb ik altijd wel als van mij beschouwt en dat wil ik ook zo houden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Alice, ik heb ook respect voor zijn mening, maar aan die mening hangen consequenties vast vind ik,.....als hij wel wil delen als het hem goed uitkomt ( hij geniet mee van het feit dat ik meer verdien en spaargeld had), maar niks op papier wil,.......daar heb ik een probleem mee,.....ik wil mezelf beschermen,....als hij morgen komt te overlijden, moet ik kunnen bewijzen wat van mij is,.....niet evident hé en anders gaat zowiezo zijn helft naar zijn zoon en daar heb ik geen zin in, hetzelfde geldt voor hem hé,........dus wordt alles weer gescheiden, heb daar geen problemen mee, dat is gewoon een kwestie van afspraken.

      Verwijderen
    2. Bij ons doen wij dat net als bij Alice, of zijn wij dat van plan te doen. Als Teamo geld krijgt van zijn familie, dan is dat van hem en heb ik daar niks over te zeggen. Die opsplitsing zal er altijd blijven en ik leg mij daarbij neer, moest het omgekeerd zijn ik zou het ook zo willen. Aangezien er bij jullie kinderen mee in het spel zitten, lijkt mij het ook evidenter om alles op papier te laten zetten, je weet nooit wat er gebeurt....!

      Verwijderen
  5. Je wil jouw deel houden voor jouw zoon en ik kan daar goed inkomen. Als je blijft vasthouden aan dit principe, zal er nooit een eenheid komen op financieel vlak. Echter, er zijn toch nog genoeg domeinen over om wel een eenheid te vormen, nietwaar?

    Maar als ik heel eerlijk moet zijn, dit vind ik één van de nadelen van een nieuw samengesteld gezin en ik ben heel content dat ik daar niet mee geconfronteerd word.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. het is niet eenvoudig, maar samenwonen is ook samen alles delen vind ik
    Je kan ook in een contract alle persoonlijke spullen laten opnemen als persoonlijke eigendom, voor als het dan toch zou mislukken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Even iets heel anders, je geeft aan dat je iets wilt regelen voor als er iets met jullie gebeurd. Maar volgens mij (tenminste volgens het NL recht) gaat dat niet met een samenlevingscontract, dan moet je een testament regelen. Samenlevingscontract geldt alleen bij in leven zijn.

    BeantwoordenVerwijderen