woensdag 28 november 2012

Verbeelding

Wat ik nu ga vertellen dames dat tart elke vorm van verbeelding, voor de mannen let goed op,.......:-).

Gisterenavond een date met mijn zussie en "Lieve Mike",.....keurig op tijd kwam hij me ophalen, want we hadden nog een hele rit voor de boeg, we werden in Leopolsburg verwacht, voor Carrie bijna het einde van de wereld, maar goed mijn zus is uitgeweken, den overloper en ze neemt als rasechte platte Antwerpse het Limburgs accent over, wat ik TOTAAL erover vind,.....de rit verliep al geweldig, het leek wel of we op 10 minuten in Limburg stonden, we hadden natuurlijk makkelijk 15 jaar in te halen,....."Lieve Mike", was altijd al degene uit het liedje " ik wou dat ik jou was", hij is geen homo, maar het type man waar je je als vrouw heel met op je gemak voelt, totaal geen sexuele ondertoon, veel respect, hij luisterde als de beste en werd voor alles opgetrommeld,.......en dat is hij nog steeds!!

Maar al snel ging het over de "gezinssituatie" en toen vielen onze monden open,.......ik wist dat het bestond, want mijn papa leidde het huishouden en regelde alles, zelfs mijn moeder haar koffie werd uitgeschonken terwijl de koffiekan voor haar neus stond, maar dat het in "onze" generatie nog bestaat slaat alles,....

Lieve Mike het type man, dat in het buitenland een heel huwelijk regelt, dan ervoor zorgt dat een maand later het huwelijk hier in België wordt overgedaan en zelfs zorgt dat de bruid een kleed heeft,........waar vind je die mannen nog,.......maar ladies het is echt gebeurd, hij is in Miami getrouwd met zijn vrouw en zij wist van niks,.......hoe geweldig is dat hé,........ik zag mezelf al staan in witte bikini,......Big moet zich dan wel haasten want mijn lijf blijft niet eeuwig goed geconcerveerd!!

En het verhaal wordt nog beter, "lieve Mike" zorgt dat er elke dag vers eten is, hij doet de boodschappen, hij haalt de kinderen van school, helpt hen met het huiswerk, zet de kids in bad, regelt de vakantieopvang, de vakantietrips......de financiën, laat het huishouden op rolletjes lopen, is de taxichaffeur van dienst,........en mevrouw "lieve Mike", zij werkt als bediende en komt thuis van haar werk en mag aan tafel aanschuiven en hoeft zich enkel over de was te ontfermen, want de kuis en strijk wordt uitbesteed,......dat moet toch fantastisch zijn,......en man hebben die alles voor je regelt,......heb er altijd van gedroomd, nooit gevonden :-).

Er is wel een nadeel aan heel dit gegegeven,........hij is niet gelukkig en wordt steeds onverschilliger en haat haar luiheid en gebrek aan initiatief en geeft aan dat hij niet bij haar terecht kan,........en dan denk ik,.........dit is een machtsstrijd, hoe meer jij haar uit handen neemt, hoe minder zij gaat doen,.......als wapen,....omdat er geen gelijkwaardigheid in hun relatie bestaat,........en dat is waarschijnlijk klein begonnen, maar eindigt in een strijd waar ze niet uitraken,........

Moraal van het verhaal, zoek een fijn evenwicht,......en leer delegeren,.......:-), iets wat ik de afgelopen 5 jaar heel goed heb geleerd :-).  Maar toch, zo een man die echt voor je zorgt,...........mmmmm, keep dreaming Carrie,.....jij bent er veel te zelfstandig en teveel rebel voor,......en laten we eerlijk zijn, ook een veel te grote controlefreak!!!

8 opmerkingen:

  1. Moraal van het verhaal, de ideale man bestaat dan toch niet, want even dacht ik dat dikke Mike helemaal perfect was! Maar er moet toch ook een tikkeltje mannelijkheid in blijven ook!Aangezien je hem dikke Mike noemt, zal hij dus ook geen perfect body hebben en misschien wil miss verwend nest ook nog eens een perfecte body erbij, mmmmmm, neen perfect bestaat niet!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ken nog zo mensen waar het is hoor. Ja ook in mijn generatie en ik ben nog jonger dan jij he. Moet zeggen dat het bij ons ook niet eerlijk verdeeld is. Ik doe de bankzaken en het eten... al de rest doet M.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik denk dat je gelijk hebt wat die ongelijke machtsstrijd betreft. Wie dikke Mike wil moet nog even geduld hebben, want de kans is reëel dat dat huwelijk niet blijft duren.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh zo verschrikkelijk waar! Ik zou er niet aan moeten denken dat Jer alles zou doen... Daarbij is het zo leuk dingen samen te doen, kan er echt van genieten samen met Jer in de keuken te staan bijvoorbeeld, heerlijk wanneer hij mijn schouders masseert als ik sta te koken :D

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo een leven lijkt mij maar niks. Taalopmerking: hoewel Leopoldsburg in de provincie Limburg ligt, is het Leopoldsburgs (of Kamps) geen Limburgs dialect.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. er moet inderdaad evenwicht zijn
    Niet zoals vroeger dat de vrouw voor alles in het huishouden moest opdraaien,
    maar ook weer niet dat de man alles overneemt...
    Ik merk wel dat ik sinds ik de dagploeg werk, ook minder kan helpen in huis. Ook omdat m'n vrouw alle dagen thuis is en zelf alles voor haar rekening neemt

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het Limburgs accent werkt aanstekelijk he.....
    De mijne gaat nooit huisman worden, hij heeft een BLOEDHEKEL aan huishoudelijke taken, nuja wie doet dat wel graag, het hem proberen wijs te maken dat je die minder leuke dingen moet doen om een leuk, gezellig huisje te krijgen werkt niet, jammer, wij gaan ofwel veel mogen uitbesteden later, ofwel promoveer ik mezelf tot deeltijdse huisvrouw, voilà!
    Hij zou er dus niet gelukkig mee zijn, en eerlijk ik denk geen enkele man als er zo over hem heen gelopen wordt. Een goede verdeling moet er zijn, waar beide partijen zich in kunnen vinden. Dat ik momenteel meer doe daar kan ik me niet goed in vinden maar hij brengt meer centjes binnen en moet later werken dus ik heb me er ook maar bij neer te leggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het is zoals je zegt, evenwicht is belangrijk. Vriendlief doet ook veel in 't huishouden en later als er kindjes zijn zal hij ook veel voor de kindjes zorgen, maar ik hecht er ook wel waarde aan dat ik mijn best doe in het huishouden en dat ik dingen op mij neem die hij niet graag doet, en omgekeerd doe hij dingen in 't huishouden die ik niet graag doe :-)

    BeantwoordenVerwijderen